Δράσεις εκδηλώσεις > Ομοσπονδίας > ΣΥΝΕΔΡΙΟ 2014
Share |

6ο Πανελλήνιο συνέδριο ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 8-9 Μαρτίου 2014,

Οργανώνουμε το 6ο Πανελλήνιο Συνέδριο μας. Ο τίτλος είναι "Ο τρόπος κάνει αποτελεσματικό τον κόπο" ...



6ο Πανελλήνιο Συνέδριο 2014

«Ο τρόπος κάνει αποτελεσματικό τον κόπο. Διαφοροποιημένη διδασκαλία»


8-9 Μαρτίου 9.30-15.00


Πολιτιστικό Κέντρο Δήμου Πυλαίας Χορτιάτη Αποστόλου Σαμανίδη 21, Πανόραμα


Ο Σύλλογος Θεσσαλονίκης & Β. Ελλάδος και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Γονέων παιδιών με δυσλεξία και μαθησιακές δυσκολίες, στην προσπάθεια της να πρωτοπορεί στην ενημέρωση εκπαιδευτικών και γονέων, ανακοινώνει την διοργάνωση του 6ου Πανελλήνιου Συνεδρίου. Για την φετινή χρονιά, το θέμα του συνεδρίου μας είναι διαφορετικότητα και το πώς η διαφοροποιημένη διδασκαλία, την αξιοποιεί και την αναδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο.

Εισηγητές θα είναι διακεκριμένοι επιστήμονες στον χώρο των μαθησιακών δυσκολιών όπως η κ. Παντελιάδου Σουζάνα, ο κ. Μάριος Κωνσταντίνου, η κ. Πυρουνάκη Κλήμη Χρυσή, η κ. Σκουντή Μαριάννα, ο κ. Κωνσταντινίδης Γιώργος, η κ. Παναγιώτου Φλώρα, ο κ. Γρηγοριάδης Γιάννης, η κ. Κολαρά Πέπη, η κ. Παππά Αγγελική.

Θα παρουσιαστούν θέματα που αφορούν την διαφοροποιημένη διδασκαλία, το ρόλο που παίζει η αυτοεκτίμηση και το συναίσθημα στην μάθηση, η επιτυχημένη παιδαγωγική προσέγγιση όμικρον ωμέγα. Θα συνεχίσουμε με τη διαφοροποίηση στα μαθηματικά, την φυσική αλλά και τις ξένες γλώσσες. Τέλος θα παρουσιάσουμε ένα καινούργιο ιρλανδικό ντοκιμαντέρ.

 

Κόστος συμμετοχής και για τις δύο μέρες

15 ευρώ για μέλη και φοιτητές και

20 ευρώ για τους υπόλοιπους.

Περιλαμβάνει, ντοσιέ, στυλό, καφέ και συνοδευτικά, βεβαίωση.

Για να μπορέσουμε να διοργανώσουμε όσο καλύτερα μπορούμε το συνέδριο, παρακαλούμε πολύ να δηλώσετε συμμετοχή.

Πληρωμή επί τόπου.

 

Πληροφορίες στο emailmilionilia@yahoo.gr

Δηλώσεις συμμετοχής εδώ http://www.dyslexia-goneis.gr/form.asp


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΣΑΒΒΑΤΟ 8 ΜΑΡΤΙΟΥ 

Ο τρόπος κάνει αποτελεσματικό τον κόπο

Διαφοροποιημένη διδασκαλία

09:30-10:00 ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ – ΕΓΓΡΑΦΕΣ

10:00-10:15 ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΙ

ENOTHTA 1

10.15-11.00 ΚωνσταντίνουΜάριος «Μάθηση και συναίσθημα. Η αναγκαιότητα τηςδιαφοροποίησης»

11.00-11.45 Παντελιάδου Σουζάνα «Η διαβάθμιση του μαθησιακού έργου στο πλαίσιο της διαφοροποιημένης διδασκαλίας»

11.45-12.30 Σκουντή Μαριάννα «Πρακτικές αντιμετώπισης ΔΕΠΥ μέσα και έξω από την τάξη»

 

12.30-13.00 Συζήτηση

13.00-13.45 Καφές Διάλειμμα

ENOTHTA 2

13.45-14.30 Γρηγοριάδης Γιάννης «Έννοιεςτης φυσικής και διαφοροποίηση της διδασκαλίας τους»

14.30-15.15 Κωνσταντινίδης Γιώργος, Παναγιώτου Φλώρα «ΔιαφοροποιημένηΔιδασκαλία στα μαθηματικά: Περίμετρος και εμβαδόν»

15.15-15.30 Συζήτηση


ΚΥΡΙΑΚΗ 9 ΜΑΡΤΙΟΥ 

Ο τρόπος κάνει αποτελεσματικό τον κόπο

Διαφοροποιημένη διδασκαλία

09.30-10:00ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ

ENOTHTA 3

10.00-10.45 Πυρουνάκη Κλήμη Χρυσή «Αγωγή Όμικρον Ωμέγα. Δυσλεξία &Καλές Πρακτικές»

10.45-11.30 Κολαρά Πέπη «Προσχολική αγωγή. Πρακτικές συνεργασίας τμήματος ένταξης και κανονικής τάξης»

 

11.30-12.00 Ερωτήσεις – Συζήτηση

12.00-12.30 Διάλειμμα Καφέ

ENOTHTA 4

12.30-13.15 Παππά Αγγελική «Αγγλικά και διαφοροποιημένη διδασκαλία στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση»

13.15-14.15 Ανδρεαδάκη Μαρία«Ποιοι είναι οι μαθητές μου;μαθησιακά προφίλ και η διαφοροποιημένη μάθηση στη γερμανική γλώσσα»
Βαβατζανίδου Κάριν «Παραδείγματα εφαρμογών για τη γερμανική γλώσσα»

14.15-14.45 Συζήτηση

14.45-15.00 Κλείσιμο

ΠΕΡΙΛΗΨΕΙΣ ΚΑΙ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ

 

Κωνσταντίνου Μάριος «Μάθηση και συναίσθημα. Η αναγκαιότητα της διαφοροποίησης»
Βιογραφικό 
Ο Δρ. Μαριος Κωνσταντίνου είναι απόφοιτος του Πανεπιστημίου του Άλμπανυ στην Νέα Υόρκη. Είναι κλινικός και δικανικός παιδο-νευροψυχολόγος.  Είναι κοσμήτορας της σχολής ανθρωπιστικών σπουδών, κοινωνικών επιστημών και νομικής στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας. Διδάσκει τα τελευταία 10 χρόνια στο πανεπιστήμιο Λευκωσίας  και διεξάγει έρευνες στην περιοχή των ειδικοτήτων του.  Το τελευταίο του βιβλίο είναι πανεπιστημιακό σύγγραμμα με τίτλο: «Η νευροψυχολογία των μαθησιακών διαταραχών».

Περίληψη
Η διαδικασία της μάθησης επηρεάζεται από πολλαπλούς παράγοντες. Ένας που είναι ίσως από τους σημαντικότερους, αλλά δεν λαμβάνει την απαιτούμενη προσοχή από ερευνητές και εφαρμοσμένους επιστήμονες είναι ο συναισθηματικός παράγοντας. Το συναίσθημα συχνά, αν όχι πάντα, επιδρά στην διαδικασία της μάθησης με θετικά ή/και αρνητικά αποτελέσματα. Η διαδικασία εκμάθησης πληροφοριών αλλά και η διαδικασία ανάκλησης μπορούν να επηρεαστούν είτε στα αρχικά τους είτε στα τελικά τους γνωστικά στάδια από το συναίσθημα. Σε αυτή την παρουσίαση θα συζητηθεί το θέμα συναίσθημα και μάθηση. Ανάμεσα στα θέματα που θα τονιστούν είναι και τα ακόλουθα: πως το συναίσθημα επηρεάζει την μάθηση, πως το συναίσθημα επηρεάζει το κίνητρο για μάθηση και πως μπορεί το συναίσθημα τα βοηθήσει δάσκαλους και παιδιά σε καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα.    

Παντελιάδου Σουζάνα : «Η διαβάθμιση του μαθησιακού έργου στο πλαίσιο της διαφοροποιημένης διδασκαλίας»
Βιογραφικό
Η Σουζάνα Παντελιάδου είναι Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής-Μαθησιακών Δυσκολιών στο Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής, στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Έκανε τις προπτυχιακές της σπουδές στην Ελλάδα και ειδικεύθηκε στην ειδική αγωγή και τις Μαθησιακές Δυσκολίες στις ΗΠΑ. Έχει ασχοληθεί ιδιαίτερα με την επιμόρφωση και την εξειδίκευση των εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν στην ένταξη των παιδιών με ειδικές ανάγκες, τις αναγνωστικές δυσκολίες καθώς και τις προσαρμογές της διδασκαλίας που μπορούν να υποστηρίξουν τη μάθηση των παιδιών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Έχει δημοσιεύσει πολλά άρθρα σε ελληνικά και διεθνή επιστημονικά περιοδικά και έχει εκδώσει 8 σχετικά βιβλία.

Περίληψη
Η διαφοροποιημένη διδασκαλία αξιοποιεί τα ενδιαφέροντα, το επίπεδο και το μαθησιακό προφίλ,  με στόχο τον σχεδιασμό μιας αποτελεσματικής και πλούσιας μαθησιακής εμπειρίας για όλους τους μαθητές.  Στο πλαίσιο αυτού του σχεδιασμού, προτείνεται συχνά η διαβάθμιση της διδασκαλίας σε επίπεδα δυσκολίας ώστε αυτή να ανταποκρίνεται σε τρία διαφορετικά επίπεδα κατανόησης του μαθησιακού έργου.  Η διαβάθμιση της διδασκαλίας στηρίζεται στον συστηματικό έλεγχο πολλών παραγόντων που συμμετέχουν στην δόμηση της δυσκολίας ή ευκολίας ενός μαθησιακού έργου, από τον/την εκπαιδευτικό.  Στο πλαίσιο αυτής της παρουσίασης θα αναλυθούν αυτοί οι παράγοντες και  οι τρόποι με τους οποίους μπορεί ο/η εκπαιδευτικός να τους αξιοποιήσει στην δημιουργία κατάλληλου υλικού, ομαδοποίησης και δραστηριοτήτων. Επιπλέον, θα παρουσιαστούν στρατηγικές ανάπτυξης διαβαθμισμένων υλικών καθώς επίσης και συγκεκριμένες προτάσεις διαβαθμισμένης διδασκαλίας σε διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα. 

Δρ Σκουντή Μαριάννα «Πρακτικές αντιμετώπισης ΔΕΠΥ μέσα και έξω από την τάξη»
Βιογραφικό
Η Μαριάννα Σκουντή είναι ειδική παιδαγωγός και διδάκτωρ της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Κρήτης. Η ερευνητική και εκπαιδευτική της δραστηριότητα επικεντρώνεται στην επιδημιολογία των διαταραχών ελλειμματικής προσοχής και παραπτωματικής συμπεριφοράς, στη θεραπευτική αντιμετώπιση παιδοψυχιατρικών διαταραχών και σε ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα παρέμβασης σε παιδιά. Είναι επίσης, κριτής σε παγκόσμια επιστημονικά περιοδικά, ενώ η  ερευνητική της δουλειά έχει δημοσιευτεί σε έγκριτα διεθνή περιοδικά με μεγάλη απήχηση κι έχει παρουσιαστεί σε πληθώρα διεθνών συνεδρίων. 

Περίληψη 
Η  διάγνωση της «διάσπαση της προσοχής» έχει γίνει  της μόδας τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα.  Η παραπληροφόρηση  ωστόσο, ως προς τη φύση και θεραπεία της διαταραχής είναι πολύ μεγάλη καθώς  και το διαγνωστικό και θεραπευτικό της έλλειμμα. Σκοπός της εισήγησης είναι να αποσαφηνίσει τι  πραγματικά είναι  η Διαταραχή Ελλειμματική Προσοχής-Υπερκινητικότητα, ποιες είναι οι κατάλληλες θεραπευτικές παρεμβάσεις και να  προσφέρει πρακτικές συστάσεις για την εκπαίδευση των παιδιών μέσα κι έξω από τη σχολική τάξη.


Γρηγοριάδης Γιάννης «Θετικές επιστήμες και διαφοροποίηση της διδασκαλίας τους»
Βιογραφικό
Ο κ. Γρηγοριάδης Ιωάννης είναι πτυχιούχος φυσικής του Αριστοτελείου Πανεπιστήμιου. Απόκτησε το πτυχίο του το 2004. Συνέχισε τις σπουδές του στο διατμηματικό μεταπτυχιακό πρόγραμμα της Ιατρικής Φυσικής στο πανεπιστήμιο Πατρών. Λόγω της δυσλεξίας την οποία έχει ασχολήθηκε με της μαθησιακές δυσκολίες και την δυσλεξία στα πλαίσια του μαθήματος διδακτική της φυσικής. Εκπόνησε, παρουσίασε  και δημοσίευσε αρκετά άρθρα στα πλαίσια της ενασχόλησής του με την δυσλεξία και τις φυσικές επιστήμες. 

Περίληψη
Στην παρουσίαση αυτή, θα αναφερθούν  τα χαρακτηριστικά ατόμων με δυσλεξία και πως αυτά εμφανίζονται στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση.  Θα αναφερθεί ο λόγος αλλά και ο τρόπος με τον οποίο μπορεί ο κάθε εκπαιδευτικός μπορεί «χτίσει» και να βασίσει την διδασκαλία του στα θετικά στοιχεία  του κάθε μαθητή.  Ο καθηγητής θα πρέπει κατά την παράδοσή του να έχει υπόψη του μερικά βασικά χαρακτηριστικά έτσι ώστε να βοηθήσει  τους δυσλεκτικούς μαθητές του. Πως μπορεί μια παρουσίαση ή μια παράδοση να είναι δομημένη κατά τρόπο «φιλικό» προς δυσλεκτικούς. Η δομή των φύλλων εργασίας παίζει σημαντικό ρόλο στο τελικό αποτέλεσμα.  Τέλος θα παρατεθούν  χρήσιμες συμβουλές για την μελέτη των ατόμων με δυσλεξία στο σπίτι.

Κωνσταντινίδης Γιώργος, Παναγιώτου Φλώρα  «Διαφοροποιημένη Διδασκαλία στα μαθηματικά: Περίμετρος και εμβαδόν»
Διαφοροποίηση της διδασκαλίας στην Ενιαία Τάξη
Διαφοροποιημένη διδασκαλία στα Μαθηματικά Στ’ Δημοτικού: Περίμετρος – Εμβαδόν και μεταξύ τους σχέση
Κωνσταντινίδης Γιώργος, Παναγιώτου Φλώρα, Στυλιανάκη Ελένη 
Βιογραφικά
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ:
ΗΜΕΡ. ΓΕΝΝΗΣΕΩΣ:09.07.1981
ΗΛΕΚΤΡ. ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ:gioskos@cytanet.com.cy, gioskos@gmail.com
ΓΛΩΣΣΕΣ:Ελληνική, Αγγλική
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ:
2012 – Σήμερα        Πανεπιστήμιο Κύπρου, Τμήμα Επιστημών Αγωγής, 
Υποψήφιος Διδάκτωρ στην Ειδική και Ενιαία Εκπαίδευση
2005 – 2006              University of London, Institute of Education 
                                        MA Inclusive Education (Αποφοίτηση Νοέμβριο του 2006 
                                        με distinction)
2001 – 2005            Πανεπιστήμιο Κύπρου, Τμήμα Επιστημών Αγωγής
                                       Πτυχίο Δασκάλου - Δευτερεύον πτυχίο στην Ψυχολογία                                                                           
1996 – 1999           Λύκειο Αγίου Ιωάννη, Απολυτήριο με κατεύθυνση Πρακτικό
ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ:
2006 – ΣήμεραΕκπαιδευτικός σε δημόσια δημοτικά σχολεία της Κύπρου
2005 – 2006              Εκπαιδευτικός σε παροικιακά σχολεία του Λονδίνου (Kingsbury / Southbury)

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ
ΦΛΩΡΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ:
ΗΜΕΡ. ΓΕΝΝΗΣΕΩΣ:22.10.1982
ΗΛΕΚΤΡ. ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ:florpanayiotou@yahoo.com 
ΓΛΩΣΣΕΣ:Ελληνική, Αγγλική
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ:
2013 – Σήμερα        Πανεπιστήμιο Κύπρου, Τμήμα Επιστημών Αγωγής, 
Υποψήφια Διδάκτωρ στην Ειδική και Ενιαία Εκπαίδευση
2009 – 2011              Πανεπιστήμιο Κύπρου, Τμήμα Επιστημών Αγωγής, 
Μεταπτυχιακό πρόγραμμα στην Ενιαία Εκπαίδευση
2006 – 2009              Open University of London
‘Masters Degree in Education – Applied Linguistics’
2000 – 2004            Πανεπιστήμιο Κύπρου, Τμήμα Επιστημών Αγωγής
                                       Πτυχίο Δασκάλας – Ειδίκευση στην Ειδική Εκπαίδευση                                                
1997 – 2000           Λύκειο Εθνομάρτυρα Κυπριανού
Απολυτήριο με κατεύθυνση Κλασικές Σπουδές
ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ:
2005 – ΣήμεραΕκπαιδευτικός σε δημόσια δημοτικά σχολεία της Κύπρου

Περίληψη
Τα παιδιά στο σημερινό σχολείο συνθέτουν έναν εξαιρετικά διαφοροποιημένο πληθυσμό.  Το μαθησιακό περιβάλλον καθίσταται πιο απαιτητικό και οι εκπαιδευτικοί έρχονται αντιμέτωποι με περισσότερες προκλήσεις.  Ως εκ τούτου, καλούνται να εμπλακούν σε ένα διαρκή αναστοχασμό και επαναπροσδιορισμό της διδασκαλίας για να ανταποκριθούν στα νέα δεδομένα.  Μια από τις σύγχρονες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις που έχουν προκύψει ακριβώς εξαιτίας αυτής της συνεχώς αυξανόμενης ετερογένειας του σχολικού πληθυσμού, είναι αυτή της διαφοροποιημένης διδασκαλίας. 
Η διαφοροποιημένη διδασκαλία δεν είναι απλά μια εκ βαθέων αναδιοργάνωση της διδασκαλίας, αλλά μια εναλλακτική παιδαγωγική προσέγγιση στη διδασκαλία και τη μάθηση. Εστιάζει στην αλλαγή του τρόπου διδασκαλίας, με στόχο τη μάθηση όλων των μαθητών/τριών ανάλογα με το επίπεδο ικανοτήτων, τα ενδιαφέροντα και το προνομιακό τρόπο μάθησής τους. Η διαφοροποιημένη διδασκαλία είναι μαθητοκεντρική, αξιοποιεί την ευέλικτη ομαδοποίηση, περιλαμβάνει τη χρήση πολλαπλών και διαφορετικών μέσων και υλικών και προσβλέπει σε διαφορετικούς ρυθμούς μάθησης, ώστε να ικανοποιηθούν οι ανάγκες όλων των μαθητών/τριών στο μέγιστο δυνατό βαθμό. 
Σκοπός της εν λόγω εισήγησης είναι η παρουσίαση μιας διαφοροποιημένης ενότητας στα μαθηματικά. Παρουσιάζεται η διδασκαλία των εννοιών της περιμέτρου, του εμβαδού και της μεταξύ τους σχέσης μέσα από τη διαφοροποίηση δραστηριοτήτων για την έκτη τάξη δημοτικού, ώστε να αυξήσουμε την ενεργητική συμμετοχή των μαθητών/τριών και να τους βοηθήσουμε να ενεργοποιήσουν και να αναπτύξουν νοητικούς και μαθησιακούς μηχανισμούς και στρατηγικές. Δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στον τρόπο με τον οποίο μπορεί ο/η κάθε μαθητής/μαθήτρια να κατακτήσει, να εφαρμόσει και να εντάξει στα γνωστικά του/της σχήματα την εκάστοτε έννοια. Η διδασκαλία των εννοιών της περιμέτρου, του εμβαδού και της μεταξύ τους σχέσης, θέτει στο επίκεντρό της το ίδιο το παιδί, και οι διδακτικές δραστηριότητες είναι εμπλουτισμένες με υλικό και στρατηγικές που είναι στενά συνυφασμένες με τις ανάγκες του. 
Συγκεκριμένα, αναπτύχθηκε πρωτόκολλο αρχικής αξιολόγησης δεξιοτήτων που συνδέονται με τις προϋπάρχουσες γνώσεις της έννοιας της μέτρησης και ακολούθως τεστ ανίχνευσης του μαθησιακού προφίλ και των ενδιαφερόντων των μαθητών/τριών/. Τα μαθήματα οργανώθηκαν σε τρεις διδασκαλίες των εξήντα λεπτών. Η διδασκαλία διαφοροποιήθηκε με βάση τους άξονες «Μαθητής» και «Αναλυτικό Πρόγραμμα». Ως προς τον άξονα «Μαθητής», οι δραστηριότητες διαφοροποιήθηκαν ως προς το μαθησιακό επίπεδο ή τη μαθησιακή ετοιμότητα, τα ενδιαφέροντά και το μαθησιακό προφίλ του/της μαθητή/μαθήτριας. Ως προς τον άξονα «Αναλυτικό Πρόγραμμα» διαφοροποιήθηκε το «Περιεχόμενο», δηλαδή τι διδάχθηκε και το πώς απέκτησε πρόσβαση ο/η κάθε μαθητής/μαθήτρια σε αυτό, η «Επεξεργασία», δηλαδή οι δραστηριότητες που δόθηκαν στους μαθητές/μαθήτριες και το «Τελικό Προϊόν», δηλαδή οι πολλαπλοί τρόποι με τους οποίους κάθε παιδί κλήθηκε να επιδείξει τις νεοκατακτηθείσες γνώσεις και δεξιότητες. Ιδιαίτερη έμφαση κατά το σχεδιασμό της ενότητας, δόθηκε στη συνεχή αξιολόγηση και αναπροσαρμογή της διδασκαλίας και την ευέλικτη ομαδοποίηση, αφού φαίνεται να αποτελούν τα απαραίτητα συστατικά μιας επιτυχημένης διαφοροποιημένης διδασκαλίας. 


Πυρουνάκη Χρυσή «Αγωγή Όμικρον Ωμέγα. Δυσλεξία & Καλές Πρακτικές»
Βιογραφικό
Η Χρυσή Κλήμη Πυρουνάκη είναι δασκάλα και εργάζεται τα τελευταία 8 χρόνια στη δημόσια εκπαίδευση. Έχει σπουδάσει μουσική κι έχει ασχοληθεί ερασιτεχνικά με το θέατρο, το χορό, τα εικαστικά και την αφήγηση. Αγαπά τη φύση, τις νέες τεχνολογίες αλλά και τη φιλοσοφία. Θεωρεί πως η περιπέτεια είναι η αναγκαία δοκιμασία που μας φέρνει πιο κοντά με την προσωπική μας αλήθεια.
Αυτό τον καιρό εργάζεται στην Πάτρα. Έχει εργαστεί σε πολυθέσια αστικών κέντρων, αλλά και ολιγοθέσια σχολεία της επαρχίας. «Η χώρα μας είναι τόσο σπουδαία όσο και μοναδική. Ο κάθε τόπος έχει τόσους θησαυρούς και ιδιαιτερότητες που θα χρειαστεί να τον αγαπήσεις πρώτα εάν θες να τον αγγίξεις» Τα τελευταία χρόνια οργανώνει το Δίκτυο Εφήβων με βιωματικές καλοκαιρινές δράσεις, όπου διασυνδέονται παλιοί μαθητές της από την Κρήτη, τις Κυκλάδες, τη Ρόδο, τη λίμνη Λάδωνα, τα Καλάβρυτα και τη Βοιωτία. Σκοπός του Δικτύου είναι οι μαθητές να γνωρίσουν συγκριτικά τη μοναδικότητα του τόπου τους.
Η Αγωγή Όμικρον Ωμέγα είναι η βιωματική μέθοδος που εφαρμόζει με επιτυχία τα τελευταία χρόνια. Στόχος της είναι να ωφεληθούν ιδιαίτερα τα παιδιά που αντιμετωπίζουν σχολική αποτυχία, αλλά και να μειωθεί ο ανταγωνισμός. Η Αγωγή Όμικρον Ωμέγα συνθέτει όλους τους τύπους νοημοσύνης σε ένα διαθεματικό μοντέλο με κεντρικά στοιχεία τη μεταγνώση,  την αυτορύθμιση και την ομαδική αυτοαξιολόγηση των μαθητών. Σκοποί της Αγωγής είναι η ανάδειξη της μοναδικότητας των μαθητών μέσα από την ομάδα και η δημιουργία ενός δικτύου ενεργών δημιουργικών εκπαιδευτικών με κοινό όραμα.
omikron-omega.gr

Περίληψη
Οι μαθητές με δυσλεξία μπορούν να ωφεληθούν συμμετέχοντας σε μία τάξη που εφαρμόζονται δράσεις της Αγωγής Όμικρον Ωμέγα, καθώς η προσέγγιση είναι πολυαισθητηριακή και δίνεται μεγάλη σημασία στη συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών. Πιστεύουμε πως αυτός είναι ο καταλύτης για όλη τη μαθησιακή αλλά και την προσωπική του εξέλιξη. 

Συγκεκριμένα, για κάθε ειδικό γνωστικό στόχο-δεξιότητα ταιριάζουμε μία ή περισσότερες βιωματικές τεχνικές. Στην παρουσίαση μας θα εξετάσουμε 6 άξονες και τις ανάλογες καλές πρακτικές που έχουμε εφαρμόσει στο παρελθόν:
1.Διαφορετικότητα (συνεργατικό περιβάλλον, ηθική & συναισθηματική νοημοσύνη)
2.Ενίσχυση μαθητών (επιμέρους στόχοι, ομαδική αυτοαξιολόγηση)
3.Ανάγνωση (διαφοροποιημένη, "καλός αναγνώστης”, "καλός ακροατής”)
4.Γραφή (τεχνική ορθογραφίας, φύλλα εργασίας - portfolio) 
5.Κατανόηση Κειμένου (Ταξινόμηση στοιχείων, συμβολικό επίπεδο)
6.Μνήμη (Μεταγνώση / Κιναίσθηση / Δραματοποιήσεις / Μουσική / Τεχνολογία / Δράσεις Ωμέγα)

Κολαρά Πέπη «Προσχολική αγωγή. Πρακτικές συνεργασίας τμήματος ένταξης και κανονικής τάξης»
Βιογραφικό
Η Πέπη Κολαρά, είναι απόφοιτος του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Αγωγής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στο Free University in Berlin και στο Humboldt University Berlin με έμφαση στις μαθησιακές δυσκολίες, στις διαταραχές λόγου και σε προβλήματα συμπεριφοράς. Επίσης, πραγματοποίησε διετή μετεκπαίδευση στο Loyola University στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, όπου ειδικεύτηκε στη χρήση νέων τεχνολογιών σε παιδιά με ειδικές ανάγκες. Συνεργάστηκε ως επιστημονικός συνεργάτης με την Δ΄ Πανεπιστημιακή Κλινική του νοσοκομείου ΑΧΕΠΑ. Δίδαξε σε Σχολές Γονέων διαφόρων δήμων στο νομό Θεσσαλονίκης κι οργάνωσε βιωματικά σεμινάρια που αφορούν τις μαθησιακές δυσκολίες και την αντιμετώπιση προβλημάτων λόγου και ομιλίας στα παιδιά. Συμμετείχε σε συνέδρια όπου παρουσίασε θέματα της ειδικότητάς της κι έχει δημοσιεύσεις σε περιοδικά που αφορούν τον τομέα της Ειδικής Αγωγής και Λογοθεραπείας. Πραγματοποίησε ομιλίες  σε διάφορους φορείς με θέματα κυρίως την υποστήριξη παιδιών με ειδικές ανάγκες καθώς και των οικογενειών τους. Έχει εργαστεί για περισσότερα από είκοσι έτη ως Ειδική παιδαγωγός και Λογοθεραπεύτρια με παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας (πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης) που παρουσίαζαν καθυστέρηση σε διάφορους αναπτυξιακούς τομείς ή διαταραχές στην ανάπτυξη του λόγου. 

Περίληψη
Η προσχολική αγωγή αποτελεί το θεμέλιο λίθο του εκπαιδευτικού συστήματος καθώς τα πρώτα χρόνια στο σχολείο καθορίζουν σε σημαντικό βαθμό την πορεία και την εξέλιξη των παιδιών. Συχνά, ο ρόλος της υποτιμάται και ακόμη πιο συχνά η συνύπαρξη παιδιών με ειδικές ανάγκες με παιδιά χωρίς, θεωρείται μια απλουστευμένη εκπαιδευτική διαδικασία στην οποία δεν απαιτείται μεθοδευμένη διαφοροποίηση της διδασκαλίας. Στην πραγματικότητα όμως, η συνδιδασκαλία παιδιών με και χωρίς ειδικές ανάγκες αποτελεί μια απαιτητική αλλά δημιουργική διαδρομή που έχει να προσφέρει γνώσεις κι εμπειρίες σε όλα τα παιδιά. Στην παρούσα ομιλία θα παρουσιαστεί το εκπαιδευτικό πρόγραμμα συνδιδασκαλίας, έτσι όπως δομήθηκε στα πλαίσια ενός τμήματος ένταξης με τρία παιδιά που παρουσίαζαν διαφορετικές δυσκολίες (φάσμα αυτισμού, σύνδρομο ΔΕΠΥ και διαταραχή λόγου κι ομιλίας, κοινωνική απόσυρση) με την κανονική τάξη. Η παρουσίαση δίνει πληροφορίες για τον τρόπο που σχεδιάστηκε η εκπαιδευτική διαδικασία στο σύνολό της και η συνεργασία μεταξύ γονέων, παιδιών κι εκπαιδευτικών σε όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. 

Παππά Αγγελική «Αγγλικά και διαφοροποιημένη διδασκαλία στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση»
Βιογραφικό 
Η κα. Αγγελική Παππά είναι καθηγήτρια αγγλικών- ειδική παιδαγωγός,  με εξειδικευμένες μεταπτυχιακές σπουδές στη διαφοροποιημένη διδασκαλία και την ειδική αγωγή στην ξένη γλώσσα. Είναι ιδρύτρια, υπεύθυνη σπουδών και εκπαιδεύτρια καθηγητών ξένων γλωσσών στο "I Love Dyslexia”, τον πρώτο και μοναδικό απόλυτα εξειδικευμένο χώρο βιωματικής και ολιστικής εκμάθησης αγγλικών για μαθητές με δυσλεξία και ειδικές μαθησιακές ανάγκες στην Ελλάδα. Είναι επιστημονικός συνεργάτης του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και του Παν/μίου Θεσσαλίας, διδάσκοντας και συγγράφοντας ακαδημαϊκά και εκπαιδευτικά εγχειρίδια. Επιπλέον, έχει αναλάβει διευθύντρια Ειδικής Αγωγής και Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας (SENCO), καθώς επίσης και Σύμβουλος Εκπαίδευσης στα εκπαιδευτήρια  Κωστέα-Γείτονα World School, έχοντας στην αρμοδιότητά της το συντονισμό του τμήματος Ειδικής Αγωγής σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης του σχολείου : νηπιαγωγείο, δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο και IB(International Baccalaureate). Συνεργάζεται με πληθώρα φορέων (πανελλήνια ομοσπονδία γονέων μαθητών με δυσλεξία, ΠΕΚ, σχολικοί σύμβουλοι, Υπουργείο Παιδείας κα.) και είναι καλεσμένη σε πολυάριθμα συνέδρια και  εισηγήσεις στο κομμάτι της ειδικής αγωγής.  Έχει λάβει τιμητικές διακρίσεις από διάφορους φορείς και τα Υπουργεία Παιδείας και Ανάπτυξης για το σύνολο του καινοτόμας εκπαιδευτικής της συνεισφοράς στην χώρα μας. Όραμα και έργο της είναι η ποιοτική, ολιστική παιδεία για όλους, μέσα από προγράμματα που καλλιεργούν προσωπικές, κοινωνικές και ψυχονοητικές  δεξιότητες ζωής, για ικανούς και  ευτυχισμένους  μαθητές, έτοιμους να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις του 21ου αιώνα. 

Περίληψη
Μέσα από τη διάλεξη με θέμα "Σχέδιο εφαρμογής διαφοροποιημένης διδασκαλίας στην αγγλική γλώσσα για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση”, προτείνεται ένας πρακτικός οδηγός-εργαλείο εφαρμογής διαφοροποιημένης διδασκαλίας για τους ξενόγλωσσους εκπαιδευτικούς. Το θέμα της διάλεξης έχει αναπτυχθεί από την κυρία Παππά σε έκδοση ακαδημαϊκού εγχειριδίου για λογαριασμό του τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.  Εξετάζοντας τις ανάγκες που προκύπτουν στις τάξεις του ελληνικού σχολείου και στο μάθημα της ξένης γλώσσας,  οι εκπαιδευτικοί καθοδηγούνται στα τρία βασικά βήματα που πρέπει να ακολουθούνται για την εφαρμογή της διαφοροποιημένης διδασκαλίας: (α) προετοιμασία των μαθητών, των γονέων και του περιβάλλοντος της τάξης για διαφοροποιημένη διδασκαλία˙ (β) γνώση των μαθητών και ειδικότερα των ενδιαφερόντων, του μαθησιακού στυλ και της μαθησιακής τους ετοιμότητας˙ (γ) διαφοροποίηση του τρόπου διδασκαλίας και του περιεχομένου του αναλυτικού προγράμματος (content), των δραστηριοτήτων της τάξης (process) και του προϊόντος εργασίας των μαθητών (product) σύμφωνα με το σημείο ετοιμότητας, το μαθησιακό στυλ και τα ενδιαφέροντα των μαθητών. Εν τέλει το περιεχόμενο της συγκεκριμένης παρουσίασης εστιάζει στο να βοηθήσει και να καθοδηγήσει όλους εκείνους τους ξενόγλωσσους εκπαιδευτικούς που αναγνωρίζουν στον εαυτό τους τη δύναμη να αλλάξουν την σχολική καθημερινότητα και τη ζωή των μαθητών τους.


Ανδρεαδάκη Μαρία: «Ποιοι είναι οι μαθητές μου; μαθησιακά προφίλ και η διαφοροποιημένη μάθηση στη γερμανική γλώσσα»
Βιογραφικό
Μαρία Ανδρεαδάκη: γεννήθηκε στις 11.10.1989 στην Αλεξανδρούπολη και σπούδασε στο Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Εργάστηκε για το Γερμανικό Ινστιτούτο Γκαίτε στο πρόγραμμα «Γερμανικά σε Κίνηση», αλλά και ως καθηγήτρια και εξετάστρια της Γερμανικής εντός του Ινστιτούτου. Τα ζητήματα ειδικής αγωγής και η διαφοροποιημένη διδασκαλία της ξένης γλώσσας αποτέλεσαν βασικά της ενδιαφέροντα κατά τα χρόνια των σπουδών της και είναι θέματα στα οποία εστιάζει στη διδασκαλία της. 

Περίληψη
 Ποιοι είναι οι μαθητές μου; Μαθησιακά προφίλ και η διαφοροποιημένη μάθηση στη γερμανική γλώσσα
Ο/η εκπαιδευτικός καλείται να (συν)εργαστεί με ένα σύνολο μαθητών/μαθητριών που διαφοροποιούνται σημαντικά μεταξύ τους ως προς τους τρόπους που μαθαίνουν καλύτερα. Ούτως ώστε να ανταποκριθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στις εξατομικευμένες ανάγκες των εκπαιδευομένων αλλά και να συντονίσει την τάξη ως σύνολο είναι απαραίτητο να ‘γνωρίσει’ καλύτερα τους/τις μαθητές/μαθήτριες μεμονωμένα και τους τρόπους που συνεργάζονται μεταξύ τους. Στην παρούσα ανακοίνωση δίνονται παραδείγματα τρόπων για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο στο μάθημα της γερμανικής ως ξένης γλώσσας και επισημαίνονται τα οφέλη της διαφοροποιημένης διδασκαλίας στο ξενόγλωσσο μάθημα.  

Βαβατζανίδου Κάριν «Παραδείγματα εφαρμογών για τη γερμανική γλώσσα»
Βιογραφικό 
Ζει από το 1981 στην Ελλάδα και εργάζεται στο Ινστιτούτο Γκαίτε στη Θεσσαλονίκη, όπου και έχει συμβάλει στο σχεδιασμό παιδικών και νεανικών τμημάτων εκμάθησης της γερμανικής. Παράλληλα με τη διδασκαλία στο Ινστιτούτο έχει λάβει μέρος σε πολυάριθμες ημερίδες στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό. Έχει συνεργαστεί αρκετές φορές με το Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Α.Π.Θ. για τη διοργάνωση επιμορφωτικών ημερίδων. Είναι αναγνωρισμένη επιμορφώτρια του Υπουργείου Παιδείας υπό την Αιγίδα του οποίου και δημιούργησε διαδραστικά προγράμματα μαθημάτων για το μάθημα της γερμανικής γλώσσας στα δημόσια σχολεία. Αυτό το χρονικό διάστημα δραστηριοποιείται στο πρόγραμμα «Γερμανικά σε Κίνηση» εφαρμόζοντας αρχές της «Βιωματικής Διδασκαλίας».    

Περίληψη
Πες μου και θα το ξεχάσω, δείξε μου και θα το θυμάμαι, ας το κάνουμε μαζί και θα το καταλάβω. (Konfuzius) – Προσκαλούμε το κοινό να συμμετέχει ενεργά και βιώσει παραδείγματα εφαρμογών των διδακτικών αρχών της βιωματικής διδασκαλίας. Θα επικεντρωθούμε σε μια εναλλακτική προσέγγιση της εκμάθησης της ξένης γλώσσας, που βασίζεται στην ολιστική μάθηση και τη μάθηση με όλες τις αισθήσεις. 








 

Σχετικά αρχεία:

- Διαφοροποιημένη διδασκαλία για περίμετρο και εμβαδόν στ΄δημοτικού.pdf
- Διαφοροποιημένη διδασκαλία φυσικών επιστημών.pdf
- Μάθηση και συναίσθημα η αναγκαιότητα της διαφοροποίησης.pdf
- Παραδείγματα εφαρμογών για τη γερμανική γλώσσα.pdf
- Προσχολική αγωγή. Πρακτικές συνεργασίας τμήματος ένταξης και κανονικής τάξης.pdf
- Ποιοί είναι οι μαθητές μου. Μαθησιακό προφίλ και διαφορποιημένη στα γερμανικά.pdf