Βιβλιοθήκη > Νόμοι, Εγκύκλιοι, Ρυθμίσεις > Υπουργείο Εθνικής Αμύνης
Share |

ΕΓΓΡΑΦΟ ΣΕ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ ΤΟΥ

 

 

 

Προς                                                                                         Θεσσαλονίκη 17Φεβρουαρίου  2014

Υπουργό Εθνικής Άμυνας

Υπουργό Παιδείας

 

 

Αρ. Πρωτ.  177

 

ΚΑΤΕΠΕΙΓΟΝ

 

ΘΕΜΑ. Αποκλεισμός σπουδαστώνμε δυσλεξία και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες βάσει ΠΔ 11/2014 «ΕπιλογήΥποψηφίων στα ΑΣΣΕΙ-ΑΣΣΥ»

 

 

 

Κύριε Υπουργέ,

 

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Γονέωνπαιδιών με δυσλεξία και μαθησιακές δυσκολίες, αποτελεί ένα μη κερδοσκοπικόφορέα που εκπροσωπεί πάνω από 8% τουελληνικού πληθυσμού που αντιμετωπίζει μαθησιακές δυσκολίες καθώς και των γονέωντους.

 

Σκοπός της παρούσης είναι ηενημέρωση  σας, όσον αφορά το πρόβλημα πού έχει δημιουργηθεί με το ΠΔ 11/2014«Κρίση Σωματικής Ικανότητας των στρατευσίμων, αυτών που κατατάσσονται στιςΈνοπλες Δυνάμεις, καθώς και του στρατιωτικού προσωπικού γενικά.», τοοποίο  εκδόθηκε με συνεργασία του ΥΠΕΘΑ και Υπουργείου Παιδείας. Το ενλόγω Π.Δ. χαρακτηρίζει τις μαθησιακές ιδιαιτερότητες-δυσκολίες όπως η δυσλεξία,ως «ψυχικά νοσήματα» αποκλείοντας την φοίτηση στις στρατιωτικές σχολές χωρίςαξιολόγηση δυσκολιών του κάθε υποψηφίου ανάλογα με την θέση που διεκδικεί.

 

Ο χαρακτηρισμός αυτός, αποτελείπροσβολή  για χιλιάδες Ελληνόπουλα που εκπροσωπούμε. Εμείςκινητοποιηθήκαμε άμεσα, με επιστολή μας προς το ΥΠΕΘΑ και την προηγούμενηχρονιά και καταφέραμε την προσωρινή απόσυρση του ΠΔ, το οποίο όμως επανήλθε τηνφετινή σχολική χρονιά.  Η εφαρμογή αυτούτου προεδρικού διατάγματος, αποτελεί άνιση μεταχείριση των παιδιών μεμαθησιακές δυσκολίες.  

 

Ζητούμε ακρόαση τόσο από εσάς όσοκαι από τους υπεύθυνους φορείς του ΥΠΕΘΑ  μια και είναι άμεση η κατάθεση δικαιολογητικώνστα σχολεία για τις πανελλήνιες εξετάσεις και έχει δημιουργηθεί μεγάληαναστάτωση σε μερίδα παιδιών που ενδιαφέρονται για τις στρατιωτικές σχολές.

 

 Συνημμένα 1 (ένα)

 

 

Με εκτίμηση,

 



Γεωργία Μπάρου                                                                    ΛίαΜηλιώνη

Πρόεδρος                                                                                Γραμματέας

 

Θεσσαλονίκη 17-2-2015

 

Προς

Υπουργό Εθνικής Αμύνης

Υπουργό Παιδείας

 

 

Σας αποστέλλουμε την παρούσα σεσυνέχεια ενεργειών μας σε συνεργασία με το Συνήγορο του Πολίτη για το ΠΔ 112014ΦΕΚ 17 Α' (Κρίση Σωματικής Ικανότητας των στρατευσίμων, αυτών που κατατάσσονταιστις Ένοπλες Δυνάμεις, καθώς και του στρατιωτικού προσωπικού γενικά) .

 

Παρόλο που για τη περσινή χρονιάδεν ίσχυσε το εν λόγω Προεδρικό Διάταγμα, με φετινή εγκύκλιο, έχει γίνει σαφέςότι θα ισχύσει για την φετινή σχολική χρονιά.

 

Όσον αφορά στο τμήμα του Π.Δ. πουαναφέρεται στους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες σας δηλώνουμε ρητά ότι η ένταξητων μαθησιακών δυσκολιών όπως δυσλεξία, δυσορθογραφία, δυσαριθμησία κλπ σταΨυχικά Νοσήματα είναι λείαν επιεικώς ένας ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΣκαι καθ’ όλα ΕΣΦΑΛΜΕΝΟΣ χαρακτηρισμός.

 

Η αναφορά του προεδρικούδιατάγματος, που χαρακτηρίζει τις ειδικές μαθησιακές ως νόσημα ή ασθένεια, στην ίδια κατηγορία με σοβαρές ψυχολογικέςπαθήσεις όπως σχιζοφρένεια, κατάθλιψη κλπ. έχει προκαλέσει οργή και απογοήτευσησε γονείς και παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες. Νιώθουν μία έντονη εκδήλωσηδιάκρισης και άνισης μεταχείρισης των παιδιών αυτών και πιστεύουν πως είτε έχειπροκύψει από εσκεμμένες προθέσεις αποκλεισμού τους ή από ημιμάθεια καιπροχειρότητα από μέρους των αρμοδίων του συγκεκριμένου Π.Δ.

 

Τα συναισθήματά τους αυτά τακατανοούμε πλήρως και τα συμμεριζόμαστε, δεδομένου ότι ανά τον κόσμο, οιμαθησιακές δυσκολίες δεν αποτελούν αυτεπάγγελτα λόγο αποκλεισμού από τιςστρατιωτικές σχολές.

 

Προς απόδειξη αυτού, παρακάτω σαςπαραθέτουμε ορισμούς των μαθησιακών δυσκολιών και της δυσλεξίας από έγκριτουςφορείς της Ελλάδας και του εξωτερικού:

 

«Η Δυσλεξία ορίζεται σαν μια‘διαφορετικότητα’ στις διαδικασίες επεξεργασίας (γλώσσας και μαθηματικών) πουσυχνά χαρακτηρίζεται από δυσκολίες στην κατάκτηση γραφής κι ανάγνωσης»

 

Ελληνική Εταιρεία Δυσλεξίας
Μέλος του φορέα Μαθησιακών Δυσκολιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης: European Dyslexia Association

http://www.dyslexia.gr/cms/index.php?option=com_content&view=article&id=90&Itemid=92

 

 

 

«Dyslexia is a learning difficulty thatprimarily affects the skills involved in accurate and fluent word reading andspelling….It is not a disease to be cured; nor do people "grow out"of it….Individuals will experience difficulties throughout their lives and themajority  learn to develop strategies toenable them to cope….Many achieve academically and go on to further and highereducation. Some have special talents, e.g. in art, architecture, orengineering»

 

British Dyslexia Association

Unit 8 Bracknell Beeches, Old Bracknell Lane, Bracknell, RG12 7BW.

Tel: 0333 405 4555 Fax: 0333405 4570 E-mail: admin@bdadyslexia.org.uk

http://www.bdadyslexia.org.uk/about-dyslexia/further-information/dyslexia-research-information-.html#1

 


 

Learningdisabilities are not the same asintellectual disabilities (formerly known as mental retardation), sensoryimpairments (vision or hearing) or autism spectrum disorders. People with LDare of average or above-average intelligence but still struggle to acquireskills that impact their performance in school, at home, in the community andin the workplace……Learning disabilities are lifelong challenges. Although theydon’t go away, they should not stop individuals from achieving their goals. Alearning disability is not a disease, and there is no single course oftreatment or intervention that works for everyone.

NationalCenter for Learning Disabilities
381 Park Avenue South, Suite1401, New York, NY 10016
Ph: 212.545.7510, Fax: 212.545.9665
http://ncld.org/types-learning-disabilities/what-is-ld/what-are-learning-disabilities

 

Dyslexia is defined as, "Adifficulty in processing language-based information.

 

Some strengths of dyslecticpeople are:

1.      Strong visual thinking skills e.g. see/think in 3-d, visualisea structure from plans.

2.      Can be very creative and enjoy practical tasks.

3.      Good verbal skills and good social interaction.

4.      Good at problem solving, thinking outside the box, seeingthe whole picture.

 

Dyslexia Scotland

Stirling Business Centre, Wellgreen, Stirling, FK8 2DZ

A charitable company limited by guarantee

Registered in Scotland No: SC 153321 ScottishCharity No: SCO 00951

email: info@dyslexiascotland.org.uk Tel: 0844 800 8484

www.dyslexiascotland.org.uk


 

Σύμφωναμε την Ελληνική Εταιρία Κοινωνικής Παιδιατρικής και Προαγωγής της Υγείας (http://www.socped.gr/etairia/etairia.htm)

 

«Ο όρος "δυσλεξία" στη χώρα μαςείναι παρεξηγημένος και τούτο διότι στο άκουσμα του μας δημιουργείται ηεντύπωση ότι αναφέρεται σε κάποια γενική διαταραχή της λειτουργίας του λόγουκαι της ομιλίας, ενώ η δυσλεξία αφορά και περιορίζεται σε διαταραχή μόνο τουγραπτού λόγου.»

 

 

Όσον αφορά στιςστρατιωτικές σχολές, σε άλλες χώρες με σοβαρή επιστημονική έρευνα, μέριμνα καιαποτελεσματικά εκπαιδευτικά συστήματα, οι μαθησιακές δυσκολίες δεν αποτελούνλόγο αποκλεισμού από μία καριέρα σε στρατιωτικές σχολές.

 

Για παράδειγμα,στις ΗΠΑ, όχι μόνο δεν αποκλείονται τα εν λόγω παιδιά από τις στρατιωτικέςσχολές αλλά αντιθέτως, το National Center for Learning Disabilities, ίσωςο ισχυρότερος φορέας στις ΗΠΑ με ενεργή συμμετοχή και συμβολή στη χάραξηκρατικών πολιτικών, ενθαρρύνει καιπροτρέπει τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες να διερευνήσουν σοβαρά τοενδεχόμενο μίας στρατιωτικής καριέρας ως μία επαγγελματική επιλογή που τουςταιριάζει.

 

You maybe interested in the highly structured and physically active life offered inthe military. Because militarytraining involves programmed skill development with lots of practice andrepetition, it may be a good optionfor people with certain kinds of learning disabilities.

http://ncld.org/adults-learning-disabilities/post-high-school/military-programs

 

Μάλιστα, στη λίστα με τους λόγουςυγείας που δεν επιτρέπουν την ένταξη σε κάποια στρατιωτική σχολή, οι μαθησιακέςδυσκολίες όχι μόνο δεν αναφέρονται ως νοσήματα, αλλά δεν αναφέρονται καθόλου ωςλόγος αποκλεισμού. Αναφέρεται όμως η αξιολόγηση του υποψηφίου από μία επιτροπήκατάλληλα καταρτισμένη για να αποφανθεί αν η συγκεκριμένη μαθησιακήδυσκολία  επηρεάζει την άσκηση καθηκόντωντης συγκεκριμένης στρατιωτικής ειδικότητας.

http://www.military.com/join-armed-forces/disqualifiers-medical-conditions.html?comp=7000023452387&rank=5

 

Επιπλέον, στην ίδια χώρα (ΗΠΑ)δίνεται ξεκάθαρα το δικαίωμα προφορικής εξέτασης.

http://ncld.org/students-disabilities/accommodations-education/accommodations-include-iep-504-students-ld

Όλα τα παραπάνω αποτελούν μόνο ένα πολύ μικρό δείγμα μεορισμούς, επιχειρήματα  και πρακτικέςάλλων χωρών που εναντιώνονται στο Π.Δ. 11/2014.

Ζητούμε εκμέρους όλων των μελών μας και μετά από την έντονη διαμαρτυρία τους και έκκλησήτους προς εμάς να παρέμβουμε, να ακυρωθεί το συγκεκριμένο Π.Δ. ή νατροποποιηθεί έτσι ώστε:

1.      Νασυσταθεί εξειδικευμένη υγειονομική επιτροπή η οποία θα μπορεί να κρίνειτην καταλληλότητα ή όχι για την συγκεκριμένη επαγγελματική θέση τουυποψηφίου ως προς τις υφιστάμενες μαθησιακές του δυσκολίες (όχι αυτές που είχεστην σχολική ηλικία)

2.      Ναδιαγραφούν οι μαθησιακές δυσκολίες από τη λίστα με τα  Ψυχικά Νοσήματα

3.     Να δίδεται η ευκαιρία στα παιδιά με μαθησιακέςδυσκολίες να συμμετέχουν στις εξετάσεις για τις στρατιωτικές σχολές. Επιπλέον,να επιτρέπεται να εξετάζονται διαφοροποιημένα(προφορικά ή με επιπλέον χρόνο, ανάλογα με την δυσκολία) διότι στηναντίθετη περίπτωση δεν χρήζουν ίσης μεταχείρισης με τους υπόλοιπουςεξεταζόμενους.

 

Σε μία σύγχρονη Ελλάδα που γίνεται προσπάθεια ίσηςμεταχείρισης μειονοτήτων και ευπαθών ομάδων, είναι ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟ και ΝΤΡΟΠΙΑΣΤΙΚΟνα απογοητεύονται τα συχνά ευφυή και χαρισματικά παιδιά με μαθησιακέςδυσκολίες, με ευθύνη και απόφαση του κράτους και να στερούνται τόσο άδικα τοδικαίωμα των επιδιώξεών τους.

Ευελπιστούμε στην ΑΜΕΣΗλήψη ενεργειών από μέρους των αρμόδιων φορέων (πολιτικών και στρατιωτικών)που τόσο έχουν προκαλέσει την κατακραυγή μίας μεγάλης μερίδας του ελληνικούπληθυσμού.

Εμείς θα συνεχίσουμε τις προσπάθειές μας έως δοθεί μία λύσηδίκαιη και ισότιμη.

 



 

 

Σχετικά αρχεία:

- Τεκμηρίωση για στρατιωτικές σχολές.pdf
- 177. Προς Υπουργείο ςθνικής άμυνας.pdf