Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες > Ποιές είναι
Share |

Ορισμός Δυσλεξίας

Ορισμός της δυσλεξίας που βασίζεται στον ορισμό του Σκωτσέζικου Φορέα Δυσλεξίας...



Δυσλεξία, είναι μια κατάσταση νευροαναπτυξιακής διαφοροποίησης που προκαλεί δυσκολίες στην εκμάθηση ανάγνωσης, γραφής ή και ορθογραφίας. Οι δυσκολίες παραμένουν παρόλο που το άτομο έχει λάβει κατάλληλες εκπαιδευτικές ευκαιρίες, δεν συνάδουν με τις γνωστικές ικανότητες και δεν προδιαγράφουν τις επιδόσεις και σε άλλους τομείς. Ο βαθμός στον οποίο η δυσλεξία λειτουργεί σαν εμπόδιο στην μάθηση διαφέρει από άτομο σε άτομο, ανάλογα με το μαθησιακό και διδακτικό περιβάλλον:

 
 
ΕΠΗΡΕΑΖΕΤΑΙ Η:

· Ακουστική και η οπτική επεξεργασία, γλωσσικών πληροφοριών.

· Φωνολογική ενημερότητα

· Γλωσσική δεξιότητα και η αναγνωστική ευχέρεια

· Βραχύχρονη μνήμη εργασίας

Μακρόχρονη μνήμη εργασίας

· Δεξιότητα ακολουθίας και κατεύθυνσης

· Χωροχρονική δεξιότητα

· Μεταγνωστική δεξιότητα

· Αριθμητική δεξιότητα

· Οργανωτική δεξιότητα

 
 
Οι δυσκολίες τους προκύπτουν από τον διαφορετικό τρόπο με τον οποίο προσλαμβάνουν και επεξεργάζονται τις πληροφορίες επηρεάζοντας έτσι, τον τρόπο επικοινωνίας και που είναι διαφορετικός για κάθε άτομο.

Η δυσλεξία βρίσκεται σε όλους τους πολιτισμούς, σε όλα τακοινωνικο-οικονομικά περιβάλλοντα. Είναι μια δια βίου, κληρονομική και νευρο-αναπτυξιακή κατάσταση.

Μη διαγνωσμένη δυσλεξία, αλλά και ανεπαρκώς αντιμετωπίσιμηεντός του σχολείου αλλά και του οικογενειακού περιβάλλοντος είναι δυνατόν να οδηγήσει σε χαμηλή αυτοεκτίμηση, υψηλό στρες, και άτυπες συμπεριφορές και χαμηλές επιδόσεις.
 
Οι μαθητές με δυσλεξία, θα επωφεληθούν από την έγκαιρη διάγνωση, την κατάλληλη παρέμβαση, και στοχευμένη αποτελεσματική διδασκαλία
 
Όλα τα παραπάνω θα τους επιτρέψουν να γίνουν επιτυχημένοι μαθητές, αποτελεσματικοί ερευνητές, άτομα με αυτοπεποίθηση και υπεύθυνοι πολίτες.