Δράσεις εκδηλώσεις > Τοπικών συλλόγων > 2014
Share |

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 22/11/2014 Ημερίδα Η εκπαίδευση του χαρακτήρα με το συνεργατικό μοντέλο στο σχολείο και την οικογένεια

Η εκπαίδευση του χαρακτήρα με το συνεργατικό μοντέλο,στο σχολείο και στην οικογένεια.

22 Νοεμβρίου 2014

Αμφιθέατρο 4ου-5ου Λυκείου Καλαμαριάς
Ανατολικής Θράκης 1 & Μεγάλου Αλεξάνδρου

ώρα 09.30-19.00

ΟΜΙΛΙΑ

 Νεόφυτος Χαραλάμπους

Εκπαίδευση χαρακτήρα και συνεργατικό μοντέλο στο σχολείο και στην οικογένεια

Συνεργατική μάθηση και θετικά συναισθήματα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

-         Φιλιππάκης Μανώλης, Οι δημιουργικές τέχνες δυναμικό εργαλείο μάθησης και εμψύχωσης

-         Χαραλάμπους Νεόφυτος, Βιώνουμε αξίες και θετικά συναισθήματα με συνεργατικές μεθόδους και τεχνικές

 

Για συμμετοχή στην ομιλία ΔΗΛΩΣΤΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΕΔΩ  σημειώνοντας στο Θέμα: Ομιλία 22-11-2014 

Για συμμετοχή στα εργαστήρια ΔΗΛΩΣΤΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΕΔΩ  σημειώνοντας στο Θέμα: Εργαστήρια 22-11-2014 



Θέσεις για τα εργαστήρια περιορισμένες και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

Κόστος συμμετοχής

1.    Ομιλία 5 ευρώ

2.   Εργαστήρια 10 ευρώ

Δεν χρειάζεται να καταθέσετε χρήματα, πληρωμή επί τόπου


 Θα δοθούν βεβαιώσεις συμμετοχής



ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

 

Εκπαίδευση χαρακτήρα και θετικά συναισθήματα

με το συνεργατικό μοντέλο

ΣΚΕΠΤΙΚΟ

•       Θεωρητικός σκοπός της αγωγής και της εκπαίδευσης είναι η ολόπλευρη, ισορροπημένη και αρμονική ανάπτυξη υγιούς προσωπικότητας και καλού χαρακτήρα. Η σχολική και οικογενειακή πρακτική από την επίτευξη αυτού του σκοπού. Μεγαλύτερη έμφαση δίνεται στη νοητική και γνωστική ανάπτυξη και λιγότερο στη συναισθηματική και την ηθική ανάπτυξη.

•       Σκοπός της ημερίδας είναι να μετακινήσει την εστίαση στην εκπαίδευση χαρακτήρα και στην καλλιέργεια θετικών συναισθημάτων με όχημα το συνεργατικό μοντέλο εκπαίδευσης και παιδαγωγικά  εργαλεία τις δημιουργικές τέχνες και την εμψύχωση. Ιδιαίτερα σε δύσκολους καιρούς  εκπαίδευση με αξίες και θετικά συναισθήματα μπορούν  να προστατεύσουν και να διαφυλάξουν την ψυχική μας υγεία και αυτή των παιδιών μας.

ΣΤΟΧΟΙ

Να βοηθήσει γονείς και εκπαιδευτικούς :

•      Να εστιάσουν στην ολόπλευρη και ισόρροπη ανάπτυξη των παιδιών

•      Να στοχεύσουν στη γνωστική, συναισθηματική και ηθική εκπαίδευση

•      Να γνωρίσουν και να βιώσουν βασικές αξίες που συνθέτουν τον καλό χαρακτήρα

•      Να γνωρίσουν και να βιώσουν τη δυναμική της συνεργατικής ομάδας,μεθόδους και τεχνικές συνεργατικής μάθησης

•      Να εκτιμήσουν τη σημασία των θετικών συναισθημάτων και της θετικότητας στο σπίτι και στο σχολείο

•      Να  συνειδητοποιήσουν πως η ευτυχία επιλέγεται,  μαθαίνεται, μεταδίδεται και πολλαπλασιάζεται.


Εκπαίδευση χαρακτήρα και θετικά συναισθήματα με το συνεργατικό μοντέλο (περιεχόμενο)

•      Ποιος ο σκοπός της αγωγής και της εκπαίδευσης

•      Αντικείμενο της μάθησης

•      Προσωπικότητα και χαρακτήρας

•      Τι σημαίνει υγιής προσωπικότητα

•      Τι είναι εκπαίδευση χαρακτήρα

•      Τι είναι οι αξίες; Ποιος ο ρόλος των αξιών

•      Πρόγραμμα ΑΡΕΤΗ

•      Τρεις τρόποι οργάνωσης της τάξης και του σχολείου

•      Τι είναι συνεργατική μάθηση- Χαρακτηριστικά της ΣΜ

•      Γιατί Συνεργατική Μάθηση- Τι λέει  η  έρευνα

•      Συνεργατική Μάθηση και αξίες

•      ΣΜ και Συναισθηματική και Κοινωνική Νοημοσύνη

•      Η δύναμη των θετικών συναισθημάτων στο σπίτι και στο σχολείο

•      Οι δημιουργικές τέχνες δυναμικό εργαλείο εκπαίδευσης χαρακτήρα

•      Ο ρόλος των γονιών /εκπαιδευτικών στην εκπαίδευση χαρακτήρα

•      Ευτυχία:Δικαίωμα των λίγων ή επιλογή του καθενός;


 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΠΡΩΙΝΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ- ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ

 

•      10.00-11.30  Εκπαίδευση χαρακτήρα και συνεργατικό μοντέλο στο σχολείο και στην οικογένεια- Νεόφυτος Χαραλάμπους

•      11.30-12.00  Διάλειμμα

•      12.00-13.30  Συνεργατική μάθηση και θετικά συναισθήματα- Νεόφυτος Χαραλάμπους

•      13.30-14.30  Διάλειμμα Καφέ

 

ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ –ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ

 

•      14.30-16.30

•       Οι δημιουργικές τέχνες δυναμικό εργαλείομάθησης και εμψύχωσης (ΟΜΑΔΑ Α- Μανόλης Φιλιππάκης)

•        Βιώνουμε αξίες και θετικά συναισθήματα μεσυνεργατικές μεθόδους και τεχνικές (ΟΜΑΔΑ Β-Νεόφυτος Χαραλάμπους)

•      16.30-17.00Διάλειμμα

•      17.00-19.00

•       Οι δημιουργικές τέχνες δυναμικό εργαλείομάθησης και εμψύχωσης (ΟΜΑΔΑ Β- Μανόλης Φιλιππάκης)

•        Βιώνουμε αξίες και θετικά συναισθήματα μεσυνεργατικές μεθόδους και τεχνικές (ΟΜΑΔΑ Α-Νεόφυτος Χαραλάμπους)

 

 


 ΝΕΟΦΥΤΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ

ΣΥΝΤΟΜΟ   ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Ο Νεόφυτος Χαραλάμπους σπούδασε Παιδαγωγικά, Νομική και   Ψυχολογία σε Πανεπιστήμια της Αμερικής και της Ελλάδας. Εργάστηκε ως δάσκαλος, ως εκπαιδευτικός ψυχολόγος και ως καθηγητής και Προϊστάμενος Επιμόρφωσης στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Είναι Διευθυντής του Ινστιτούτου Προσωπικής, Οικογενειακής και Επαγγελματικής Ανάπτυξης.

Διδάσκει έκτακτα στο Πανεπιστήμιο Κύπρου,στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και στην Αστυνομική Ακαδημία Κύπρου.

Έχει πραγματοποιήσει εκατοντάδες ομιλίες σε γονείς στην Κύπρο και την Ελλάδα και οργανώνει σεμινάρια και εργαστήρια γιαγονείς, εκπαιδευτικούς και επιχειρηματίες. Παρέχει επίσης συμβουλευτικές υπηρεσίες σε άτομα,ζευγάρια και γονείς. Είναι συγγραφέας οκτώ βιβλίων. Είναι Επιστημονικός Υπεύθυνος του προγράμματος ΑΡΕΤΗ που τελεί υπό την αιγίδα του Παρατηρητηρίου για τα Παιδιά και του Υπουργείου  Δικαιοσύνης και Δημόσιας Τάξης.

Με πρόσκληση του Υπουργείου Παιδείας  έχει ετοιμάσει μελέτες για την αναβάθμιση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών . Συμμετείχε επίσης, στην Επιτροπή του νέου Αναλυτικού Προγράμματος για την Αγωγή Υγείας.Είναι Διευθυντής ενός πολύ πρωτότυπου μεταπτυχιακού προγράμματος, που άρχισε  τον Φεβρουάριο του 2014 με τίτλο ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ & ΕΜΨΥΧΩΣΗ στο Global College στη Λευκωσία σε συνεργασία με τον Μανόλη Φιλιππάκη.

 

ΜΑΝΟΛΗΣ ΦΙΛΙΠΠΑΚΗΣ

ΣΥΝΤΟΜΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Ο Μανόλης Φιλιππάκης είναι δάσκαλος του θεάτρου και εμψυχωτής Ίδρυσε τη σχολή δημιουργικής απασχόλησης "Κέντρο Επικοινωνίας, Έκφρασης και Δημιουργίας" Χανίων, τη θεατρική ομάδα "Αμμοθέατρο"  και τον Εκδοτικό Οίκο παιδαγωγικού υλικού  "Λευκό Αερόστατο".

Δίδαξε στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και στο Μαράσλειο Διδασκαλείο. Τα τελευταία χρόνια διδάσκει στο Τμήμα Μετεκπαίδευσης Νηπιαγωγών στο Πανεπιστήμιο Ρεθύμνου. Έχει οργανώσει σεμινάρια και βιωματικά εργαστήρια για εκπαιδευτικούς σε όλη την Ελλάδα.  Έχει επιλεγεί από το Υπουργείο Παιδείας ως εισηγητής στα προγράμματα «Δημιουργική Απασχόληση με τις Τέχνες και το Παιχνίδι».Ένα μεγάλο μέρος από το συγγραφικό του έργο (βιβλία -C.D.) έχει εγκριθεί με έπαινο από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.Μαζί με τον Νεόφυτο Χαραλάμπους έχουν οργανώσει το μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Δημιουργικές Τέχνες&Εμψύχωση».